مصارف و کاربردهای سیلیس

سیلیس ترکیبی است که در انواع مختلف سنگ ها یافت می شود. همچنین در ماسه و خاک و همچنین در شیشه و سرامیک یافت می شود.سیلیس یک ماده معدنی است که به نام دی اکسید سیلیکون نیز شناخته می شود که از اکسیژن و سیلیکون ساخته شده است. این ماده معدنی رایج در پوسته زمین است. سیلیس به صورت کریستال های کوارتز میکروسکوپی وجود دارد و برخی از رایج ترین کانی های روی زمین مانند ماسه، شن و کوارتزیت را تشکیل می دهد.

اهمیت سیلیس در مواد معدنی

سیلیس یکی از فراوان ترین عناصر روی زمین است که 45 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد. همچنین دومین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است (کلسیم اولین ماده معدنی است). در واقع، ما به سیلیس برای کمک به ساخت استخوان‌ها و بافت همبند قوی نیاز داریم.

 

 

 

موارد استفاده از سیلیس

همانطور که قبلاً می دانید، سیلیس یک عنصر کلیدی در بسیاری از صنایع است. اما آیا می دانستید که در زندگی روزمره نیز کاربردهای زیادی دارد؟ در اینجا فقط چند نمونه از نحوه استفاده از سیلیس برای بهبود زندگی شما آورده شده است:

 

 

موارد استفاده سیلیس در ساخت و ساز

سیلیس در بتن و گچ برای دوام بیشتر آنها استفاده می شود. همچنین در آجر و ملات برای تقویت آنها استفاده می شود تا به راحتی ترک نخورند. فرآیند ساخت آجر به ماسه سیلیس نیاز دارد.سیلیس مصارف صنعتی بسیاری از جمله ساخت محصولات سیمان و شیشه دارد.

 

 

موارد استفاده سیلیس در دارو سازی

سیلیس هزاران سال است که به عنوان درمانی برای آرتریت، نقرس و سایر مشکلات مفصلی استفاده می شود. همچنین می‌توان از آن برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های مثانه با ایجاد پوششی روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده کرد تا از ورود باکتری‌ها از طریق زخم‌های باز یا زخم‌های سطح پوست (مانند بریدگی یا خراش) محافظت کند.

 

 

سیلیس چیست؟ تعریفی دیگر از سیلیس

سیلیس یک شکل فعال است و به طور کلی به عنوان یک کانی ماکرو در نظر گرفته می شود. سیلیس به عنوان یکی از حیاتی ترین مواد معدنی در رژیم غذایی انسان در نظر گرفته می شود که برای انواع فیزیولوژی ساختاری مناسب مورد نیاز است. مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها نشان داد که یک رژیم غذایی با کمبود سیلیکون ارتباط قوی با رشد کند و همچنین رشد ضعیف استخوان دارد. یک مطالعه دیگر از این نوع ارتباط بین سیلیکون و تجمع پلاک در شریان‌ها را که منجر به فشار خون می‌شود، پیدا کرد.

 

 

سیلیس از چه چیزی ساخته شده است؟

سیلیس از سیلیکون و 2 اتم اکسیژن ساخته شده است. که دی اکسید سیلیکون را تشکیل می دهد. شما می توانید سیلیس را به مقدار زیاد در کوارتز معدنی (که فراوان ترین کانی در زمین است و برای تولید شیشه استفاده می شود) پیدا کنید.

 

 

محصولات الیافی سیلیسی

چندین صنعت از فناوری محصولات الیاف شیشه برای اهداف مختلف تولید استفاده می کنند. مانند صنایع دریایی، هوانوردی، برق و غیره. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که فناوری فایبرگلاس از چه چیزی ساخته شده است؟ انواع و کاربردهای کامل آن چیست؟ توضیحات را در این مقاله بررسی کنید.

 

5/5 - (12 امتیاز)