سیلیس تصفیه آب ویژه

سیلیس تصفیه آب ویژه – با سلیس یا بدون سیلیس – هیچ جواب درستی وجود نداشت. کاش این قدر ساده بود! روش های مختلفی برای حذف سیلیس از منبع آب وجود دارد ، از جمله نرم شدن آهک ، تبادل یونی ، اسمز معکوس ، اولترافیلتراسیون و انعقاد الکتریکی. بیشتر این روش ها از نظر اقتصادی در کاربردهای مسکونی امکان پذیر نیست.

وجود یا عدم وجود سیلیس

قبل از اینکه بحث کنیم که بهترین روش برای از بین بردن سیلیس چیست ، بیایید در مورد اینکه سیلیس چیست صحبت کنیم. مهم است که درک کنیم سیلیس در یک منبع آب اغلب به طور طبیعی اتفاق می افتدو وجود دارد تا اینکه توسط انسان ساخته شود. برخی از برنامه ها و فرآیند هایی که به آب فاقد سیلیس نیاز دارنند ، مانند:

  • شستشوی ماشین
  • برج خنک کننده
  • دیگهای بخار
  • نیمه هادی ها
  • فاضلاب

سیلیس ویژه تصفیه آب

خب در کنار چنین کم و کاستی لازم است از خود جنس سیلیس و یک نوع خاص سیلیسی تهیه و فرآورده کنیم که بجای حذف حتی بتواند مفید باشد. این مفید بودن میتواند در تصفیه آب شیرین تاثیرگذار باشد .

 

کاربردهای تجاری و خانگی سیلیس تصفیه آب

در کاربردهای تجاری و صنعتی ، بهترین روش برای از بین بردن سیلیس به صورت موردی و با در نظر گرفتن کل شرایط ، کیفیت آب ، میزان جریان ، گالن در روز و نیازهای فضا تعیین می شود. در پروژه های تصفیه آب مسکونی ، به دلیل محدودیت هزینه و مکان ، انتخاب ها کمی واضح تر است.

سیلیس چیست؟

سیلیس که به عنوان دی اکسید سیلیسیم یا SiO2 نیز شناخته می شود ، یک ترکیب بلوری است که در اکثر سنگ ها ، مواد معدنی و شن و ماسه یک ماده تشکیل دهنده بسیار شایع است. سیلیس توسط سیلیکون و اکسیژن با یک فلز یا ماده معدنی دیگر تشکیل می شود. سطح آن از 1 قسمت در میلیون تا بیش از 100 قسمت در میلیون است. به طور معمول ، سیلیس در تأمین آب به دو شکل وجود دارد: سیلیس باعث اچ ، خراش و لکه بینی ظروف شیشه ای و سایر وسایل می شود.

  1. (1) سیلیس واکنش پذیر.
  2. (2) سیلیس کلوئیدی.

 

دلیل استفاده یا عدم استفاده سیلیس چیست؟

از بین بردن سیلیس معمولاً به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از سایش و آسیب رساندن به تجهیزات انجام می شود. دلیل این امر این است که سیلیس می تواند روی سطوح جمع شده و به صورت رسوبات معدنی سخت شناخته شود که به مقیاس معروف است. رسوبات مقیاسی باعث کاهش کارایی گرمایش و سرمایش و تداخل در توانایی کار سیستم ها در یک محدوده فشار مشخص می شود. مقیاس سیلیکا می تواند با استفاده از تجهیزاتی مانند دیگهای بخار ، توربین ، لوله کشی و حتی سیستم های فیلتراسیون ، بهره وری ، عملکرد و ایمنی آب را به خطر بیندازد.سیلیس ویژه تصفیه آب همه چیز را حل می کند

 

سیلیس یا سختی آب

سیلیس اغلب با سختی اشتباه گرفته می شود. گاهی اوقات وقتی نرم کننده آب نصب می شود ، ممکن است به نظر برسد که به دلیل اچ یا لکه بینی ، هنوز سختی آب وجود دارد. شما می توانید یک آزمایش بسیار ساده برای تعیین سختی یا سیلیس انجام دهید. فقط سرکه را روی لکه ها بمالید و اگر توسط سرکه پاک شود ، سختی است. اگر سرکه آن را از بین نبرد ، به احتمال زیاد سیلیس است.

 

قیمت سیلیس تصفیه آب

مسلما قیمتها همیشه یک سو نیست و با توجه به روند روبه رشد بازار همه چیز تغییر می کند لازم است قبل از خرید با واحد فروش تماس بگیرید و از قیمتها مطلع شوید

 

نتیجه گیری مطلب سیلیس تصفیه آب ویژه

با روند رو به رشد سیستم های تصفیه آب صنعتی و حتی خانگی استفاده از سیلیس تصفیه آب ویژه فراوری شده برای کلیه مصارف پیشنها میشود.

 

 

 

5/5 - (91 امتیاز)