دی اکسیدهای سیلیکون

دی اکسید سیلیکون متداول ترین ماده عایق در فناوری IC و در زمینه های دیگر فناوری ساخت دستگاه سیلیکون است. در این مقاله جنبه های مختلف رشد و رسوب دی اکسیدهای سیلیکون را توضیح می دهد. همچنین به عنوان مثال استفاده از انواع مختلف دی اکسیدهای سیلیسیم برای اهداف مختلف در ساخت دستگاه های MEMS را نشان می دهد.

اکسیداسیون وتولید MEMS

همچنین ایده ای در مورد فرآیندهای اکسیداسیون متداول موجود در تولید MEMS ارائه می دهد. روش های رشد دی اکسید سیلیکون شامل اکسیداسیون حرارتی است. وقتی ویفر سیلیکون در دمای بالا محیط اکسید کننده ای را تجربه می کند ، دی اکسید سیلیکون به صورت شیمیایی در سطح رشد می کند. اگر محیط اکسید کننده بخار باشد ، این فرآیند به عنوان اکسیداسیون مرطوب شناخته می شود و اگر از گاز اکسیژن خالص استفاده شود ، فرآیند اکسیداسیون خشک نامیده می شود.

شکل و شمایل دی اکسیدهای سیلیکون

در این مقاله اثرات دوپانگیز ، اثرات کلر ، اثر فشار ، اثرات استرس و اثرات چند بعدی در فرآیندهای اکسیداسیون توضیح داده شده است. نقص سیلیکون ناشی از اکسیداسیون نیز شرح داده شده است. ساختار و خصوصیات دی اکسیدهای سیلیکون به طور مفصل توضیح داده شده است. دی اکسید سیلیسیم که از طریق حرارت رشد می کند ، بی شکل است. فاز غیر کریستالی دوست دارد به سمت ساختار تعادل ترمودینامیکی توسعه یابد ، زیرا این فرآیند به عنوان توضیح داده شده است. در این فصل مباحث پردازش اکسید ، تمیز کردن و اچ کردن لمس می شود. هدف از تمیز کردن این است که ذرات و باقی مانده های مقاوم در برابر نور ، ناخالصی های فلزی و آلودگی های آلی را از بین ببرد. اچ یک روش برای حذف مواد در بسیاری از فرآیندهای صنعتی است.

 

5/5 - (34 امتیاز)