خرید سیلیس شیشه ای

خرید سیلیس شیشه ای -دی اکسید سیلیکون (SiO2) ساده ترین ترکیب شیمیایی شیشه است. کوارتز پایدارترین اصلاح کریستال در دما و فشار طبیعی است. کوارتز یکی از رایج ترین مواد معدنی در پوسته زمین است. شیشه (از “گلاسا” ، ژرمنی برای عنبر ، براق یا براق) نیز از سیلیسیم و اکسید تشکیل شده است ، اما یک ماده جامد بی شکل یکنواخت است. بسیاری از انواع شیشه به ترتیب شفاف و شفاف هستند. این به معنای قابلیت انتقال برای طیف مرئی نور است. به طور کلی چنین عینکی با شیشه مرتبط است. مواد شفاف اجازه می دهد تا نور از طریق آنها عبور کند بدون اینکه نور را پخش کند (پراکنده کند).

خرید سیلیس شیشه ایرایج ترین انواع شیشه

حداقل 2000 سال پیش بشر آموخت که چگونه دمای نرم شدن شیشه را با اضافه کردن آهک و یک نوشابه قبل از گرم شدن کاهش دهد ، که منجر به تولید یک لیوان حاوی اکسید سدیم و کلسیم شد.

 

شیشه – مواد افزودنی و کاربردهای صنعتی شیشه

استفاده از شیشه به عنوان یکی از قدیمی ترین و همچنین مواد بسیار مهم در صنعت با کاربرد مواد افزودنی مرتبط است. مواد شیمیایی مانند سودا (کربنات سدیم ، Na2CO3) و در گذشته نیز پتاس (کربنات پتاسیم ، K2CO3) ، اکسید منگنز و اکسیدهای فلز بر خصوصیات شیشه تأثیر می گذارند. شیشه تولیدی ماده ای است که وقتی مخلوط شن ، سودا و آهک به درجه حرارت بالا گرم شود و در حالت مذاب و مایع بماند ، تشکیل می شود. شیشه را می توان از سیلیس خالص تهیه کرد ، اما شیشه کوارتز (که به آن کوارتز نیز گفته می شود) دارای یک نقطه انتقال شیشه ای بالا در حدود 1200 درجه سانتیگراد است ، که شکل گیری آن به صورت شیشه یا بطری را دشوار می کند.

 

در باره شیشه کوارتز

شیشه کوارتز خالص ترین شکل SiO2 است و بنابراین با ارزش ترین و پیچیده ترین نوع آن است. برای الیاف نوری می توان از شیشه بسیار شفاف استفاده کرد. بنابراین شیشه کوارتز مصنوعی برای انتقال نور در بسیاری از کیلومترها استفاده می شود. بسیاری از عینک ها در برابر اشعه ماورا بنفش نفوذ ناپذیر هستند ، اما فقط سیلیس ذوب شده خالص (فقط SiO2) برای طول موج <350 نانومتر (UV) شفاف است. شیشه کوارتز همچنین به عنوان یک نوع مات و با رنگ متفاوت برای تغییر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مانند انتقال یا جذب برای طول موج خاص (شیشه فیلتر) وجود دارد. مواد مات در Heraeus ، OM® 100 ، همچنین به عنوان یک مانع حرارتی یا برای پراکندگی انتشار اشعه IR استفاده می شود.

 

 

خصوصیات سیلیس شیشه ای

تعدادی از خصوصیات منحصر به فرد نوری ، مکانیکی و حرارتی ، شیشه کوارتز را به ماده ای ضروری در ساخت محصولات با تکنولوژی بالا تبدیل کرده است.

از جمله این موارد:
  • خلوص و مقاومت شیمیایی بالا ،
  • دمای نرم شدن و مقاومت حرارتی بالا ،
  • انبساط حرارتی کم با مقاومت بالا در برابر شوک های حرارتی ،
  • شفافیت بالا از فرابنفش تا محدوده طیفی مادون قرمز ،
  • مقاومت در برابر تابش بالا
5/5 - (23 امتیاز)