حذف سیلیس یا جایگزینی

حذف سیلیس یا جایگزینی – بیایید رایج ترین روش های مقابله و حذف سیلیس را بررسی کنیم . نرم شدن آهک نیاز به افزودن هیدروکسید کلسیم به منبع آب دارد. این باعث رسوب کربنات کلسیم و کربنات منیزیم (که معمولاً “سختی” نامیده ) می شود. ذرات سیلیس توسط هیدروکسیدهای کلسیم و منیزیم جذب می شوند. متداول ترین کاربردها برای نرم شدن آهک در برج های خنک کننده بزرگ ، و خوراک های بزرگ دیگهای بخار می باشد.

سختی گیری صنعتی

این روش نیاز به سرمایه گذاری کلانی دارد و به دلیل مواد شیمیایی مورد نیاز و لجن تولید شده ، که نیاز به دفع دارد ، بسیار هزینه بر است. این روشی است که از نظر اقتصادی در یک برنامه مسکونی عملی نیست.

تبادل یونی

مولکول های سیلیس بار منفی دارند ، بنابراین برای از بین بردن آنها به رزین آنیون نیاز است. بزرگترین مشکل این است که رزین آنیون باید با سود سوزآور (NaOH) بازسازی شود ، که یک نگرانی بزرگ در زمینه ایمنی است ، خصوصاً در کاربردهای مسکونی. به همین دلیل ، تبادل یونی در کاربردهای مسکونی توصیه نمی شود.

اولترافیلتراسیون

اولترافیلتراسیون یا UF فقط سیلیس کلوئیدی را از بین می برد ، بنابراین ابتدا باید مشخص کنید که سیلیس شما کلوئیدی است یا سیلیس واکنش پذیر. این کار را می توان با UF Pilot Stick (تصویر سمت راست) به راحتی انجام داد. شما به سادگی آن را به یک شیلنگ باغ متصل کرده و چندین گالن از آن عبور می دهید تا اعتبار کلسیک بودن یا سیلیس واکنشی آن را تأیید کنید. راهی است که باید طی شود.

اسمز معکوس

اگر سیلیس سیلیس واکنشی باشد ، اسمز معکوس عملی ترین روش برای حذف آن از منبع آب است. اسمز معکوس سیلیس کلوئیدی و سیلیسی واکنشی را کاهش می دهد ، اما پیش تصفیه مناسب از جمله اکسیداسیون آهن ، گوگرد و منگنز ، حذف کلر و کلرآمین ضروری است ، در حالی که سختی آن باید با نرم کننده آب یا ضد رسوب رفع شود. همچنین توصیه می شود که سیستم RO دارای یک فلاش نفوذ باشد ، به این معنی که غشاها با آب RO خیس می شوند ، بنابراین مقیاس ، از جمله سیلیس ، سطح غشا را کثیف نمی کند.

انعقاد الکترو

این یک فناوری نوظهور است که وعده های زیادی را نشان می دهد اما در سطح صنعتی یا شهرداری. به نظر من تردید دارد که هرگز در یک برنامه مسکونی مورد استفاده قرار نگیرد.باز هم تاکید می شود برای مدیریت هزینه های به روش صحیح از سیلیس تصفیه آب ویژه برای همه مصارف استفاده کنید

خلاصه و نتیجه گیری

حذف سیلیس در یک برنامه تجاری یا صنعتی اغلب بسته به چندین متغیر متفاوت خواهد بود. با این حال ، اسمز معکوس با نفوذ نفوذ و پیش تصفیه مناسب ، تکنولوژی پیشرو است ، همانطور که در گذشته است

 

5/5 - (30 امتیاز)