سیلیس تولید سرامیک

سیلیس برای تولید مواد سرامیکی و نسوز بسیار ضروری است. هنگام تولید سرامیک ، استفاده از سیلیس (SiO2) به اصلاح انبساط حرارتی ، تنظیم خشک شدن و جمع شدگی و بهبود یکپارچگی و شکل ظاهری کمک می کند.

سیلیس لعابکاری سرامیک

سیلیس هم برای لعابکاری و هم برای ساخت بدنه محصولاتی مانند کارد و چنگال ، لوازم بهداشتی و کاشی کف و دیوار ضروری است. در بدنه سرامیک ، سیلیس ساختار اسکلتی است که رسها و اجزای شان به آن متصل می شوند. علاوه بر فرمول بندی اسکلتی ، سیلیس اغلب برای تغییر خواص سایر محصولات برای افزایش پایداری حرارتی ، طول عمر محصول و حتی تأمین رنگدانه استفاده می شود ، در نتیجه تقاضا برای رنگدانه های با قیمت بالا مانند دی اکسید تیتانیوم کاهش می یابد.

سیلیس محصولات SiO2

محصولات سرامیکی ایجاد شده با استفاده از SiO2 افزایش عملکرد با روشنایی ، انعکاس ، قوام رنگ و جذب روغن بیشتر را نشان می دهد. محصولات سیلیس همچنین به عنوان سنگدانه های اولیه در شکل و مواد نسوز از نوع یکپارچه استفاده می شود. سیلیس در شرایط دمای بالا مقاومت در برابر حمله اسیدی در کوره های صنعتی را ایجاد می کند. استفاده از سیلیس به سرامیک ها و مواد نسوز این امکان را می دهد تا ویژگی های اصلی خود را با هزینه کمتری حفظ کنند و در عین حال مزایای بیشتری را برای تولیدکنندگان خود فراهم کنند.

سیلیس تولید سرامیک

سیلیس (SiO2) در مشاغل

چکیده استنشاق سیلیس (SiO2) در مواجهه شغلی می تواند باعث فیبروز ریوی (سیلیکوز) ، نقص عملکرد ریه ، التهاب ریوی و سرطان ریه شود. با این حال ، مدل های ارزیابی خطر فعلی نمی توانند به طور کامل میزان خطر بیماری ریوی ناشی از سیلیس را توضیح دهند. هدف از این مطالعه ارزیابی خطر سلامتی انسان در معرض گرد و غبار سیلیس موجود در هوا در تولید سرامیک تایوان بود. ما اندازه گیری هایی را برای توصیف گرد و غبار سیلیس موجود در هوا در محل کار در کارخانه های کاشی و سرامیک کالا انجام دادیم و برای تخمین دوز قرار گرفتن در معرض ، از مدل قرارگیری آلوئول بر اساس فیزیولوژیک استفاده کردیم.

توصیف روابط بین دوز

ما مدلهای پاسخ دوز را برای توصیف روابط بین دوز قرار گرفتن در معرض و پاسخهای التهابی ایجاد کردیم ، که توسط آن خطرات بهداشتی در بین کارگران قابل ارزیابی است. ما دریافتیم که محتوای سیلیس 0.22-33.04٪ با میانگین غلظت 0.11-5.48 و 0.46-1763.30 میکروگرم متر (-3) بود ، به ترتیب ، در کارخانه های تولید کالا و سرامیک. ما نشان دادیم که کارگران گرانولاسیون در کارخانه کاشی و سرامیک بالاترین بار ریوی کل SiO2 (1000 میلی گرم) با بار ریه تجمع یافته SiO2 ریه 10 × 4 mg (4) میلی گرم در سال را دارند. برآورد آستانه تأثیر بر التهاب و فیبروز ریه انسان به ترتیب 107/277 31 31/407 (میانگین d sd) و 69/231 ± 91/55 میلی گرم است.

کارگران در معرض طولانی مدت در معرض گرد و غبار

برای کارگران گرانولاسیون ، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض گرد و غبار سیلیس منتقل شده در هوا به مدت 30-45 سال احتمالاً منجر به خطرات شدید جانبی سلامتی ناشی از التهاب و فیبروز می شود. ما الگوریتم های ارزیابی یکپارچه مورد نیاز برای اجرای تجزیه و تحلیل و حفظ غلظت حاصل از گرد و غبار سیلیس را در سطح آستانه ایمنی ارائه می دهیم به این امید که آنها تجزیه و تحلیل و تفسیر بیشتر را تحریک کنند. ما پیشنهاد می کنیم که تصمیم گیرندگان نسبت به پیاده سازی بسترهایی برای مدیریت ریسک موثر برای جلوگیری از بیماری شغلی طولانی مدت مرتبط در تولید سرامیک اقدام کنند. کلمات کلیدی: آلودگی هوا؛ تولید سرامیک؛ ریه؛ ارزیابی ریسک ؛ سیلیس سیلیکوز

4.9/5 - (39 امتیاز)