سیلیس شیشه و کریستال

سیلیس شیشه و کریستال – سیلیس زجاجیه مقاوم ترین شیشه در مصارف تجاری است. علاوه بر توانایی مقاومت در برابر دماهای فوق العاده زیاد ، مقاومت بالایی در برابر خوردگی شیمیایی (به ویژه در برابر اسیدها) ، هدایت الکتریکی بسیار کم ، ضریب انبساط حرارتی بسیار کم (5 5.5 × 10 − / ° C) ( CTE) و شفافیت ماوراlet بنفش (UV) خوب. با این حال ، به دلیل هزینه بالای تولید ، موارد استفاده از سیلیس زجاجیه بیشتر به آینه های نجومی ، الیاف نوری ، بوته های ذوب سیلیکون با خلوص بالا و پاکت لامپهای با بازده بالا محدود می شود.

طریقه ذوب شدن بلورها

در یک تکنیک ، شیشه از طریق ذوب شدن بلورهای کوارتز با خلوص بالا یا شن و ماسه سودمند در دمای بیش از 2000 درجه سانتیگراد بدست می آید. در روش دوم ، SiCl4 به شعله اکسیژن هیدروژن یا پلاسمای اکسیژن عاری از بخار آب پاشیده می شود و در نتیجه واکنش می دهد و بخارهای SiO2 را تشکیل می دهد که روی یک لایه رسوب می کنند و متعاقباً در دمای 1800 درجه سانتیگراد ترکیب می شوند.

 

واکنشهای گرمایی و رسانایی

رسانایی گرمایی شیشه ها به طور کلی بسیار کمتر از بلورها است. در حالی که وابستگی 1 / T در مورد کریستال ها درست به نظر می رسد ، در مورد عینک نیز چنین نیست. ممکن است این فرضیه وجود داشته باشد که مسیرهای آزاد فونون در لیوان ها با دما نسبتاً بدون تغییر هستند و در درجه اول با پراکندگی هندسی از سطوح بلورین تعیین می شوند ، و K منعکس کننده تغییرات ظرفیت گرما است.

 

مواد پوزولانی

شیشه قسمت عمده ای از پسماندهای خانگی و صنعتی را تشکیل می دهد. در زباله های شیشه ، شیشه ظرف تقریباً 80٪ از شیشه های زباله را تشکیل می دهد. بر اساس رنگ ، 63٪ واضح ، 25٪ کهربا ، 10٪ سبز و 2٪ آبی یا سایر رنگ ها است. ترکیب اصلی این عینک ها به جز مقدار کمی مواد افزودنی است که برای اهداف رنگی استفاده می شود ، یکسان است. شیشه سودا-آهک تقریباً از 73٪ SiO2 ، 13-13٪ Na2O و 10٪ CaO تشکیل شده است. بنابراین ، بر اساس ترکیب شیمیایی آنها ، لیوانهای سودا-آهک مواد پوزولانی خواهند بود.

 

آیا سیلیس و شیشه یکی هستند؟

سیلیس دارای فرمول شیمیایی SiO2 است و ترکیب اصلی اکثر انواع شیشه است. شکل اصلی که سیلیس در طبیعت یافت می شود، کوارتز معدنی است: یک ماده کریستالی شفاف و سخت که بخش قابل توجهی از پوسته زمین را تشکیل می دهد.

 

آیا شیشه سیلیکا یک کریستال است؟

سیلیس اغلب در طبیعت به صورت ماسه (غیر ساحلی)، معمولاً به شکل کوارتز یافت می شود. رایج ترین شکل سیلیس تولیدی شیشه است. سیلیس یک ترکیب طبیعی است که دارای ویژگی کریستالی است و در شن های ساحل یافت می شود. رایج ترین استفاده از شیشه است که در آن سیلیس با هم ذوب می شود.

 

 

آیا کریستال ها از سیلیس ساخته شده اند؟

یک کریستال از اتم های یک عنصر یا اتم های عناصر مختلف [مانند سیلیس (Si) یا کلسیم (Ca)] ساخته شده است و اتم ها آرایش منظم و تکرار شونده ای دارند. کریستال ها بسیار مرتب هستند، چینش یک کریستال خاص همیشه یکسان است.

 

و اما انتخاب بهترین سیلیس شیشه و کریستال

شرکت ممتاز سیلیس جدا از هر دق دقه ای به دنبال تنوع و کیفیت محصولات خود با بالاترین خلوص است برای استعلام قیمت و مشاوره خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

.

ما در اینستاگرام   | گفتگو و مشاوره واتساپی  | تماس مستقیم تلفنی  | تماس با ما

 

 

5/5 - (45 امتیاز)