خاک سیلیس ماسه سیلیس

خاک سیلیس ماسه سیلیس – ماسه سیلیس برای چه مواردی استفاده می شود؟  ماسه سیلیس نوعی ماسه است که از دی اکسید سیلیکون (SiO2) تشکیل شده است. این یک ماده طبیعی است که در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. ماسه سیلیس در کاربردهای مختلفی از جمله شیشه سازی، سندبلاست و فرکینگ استفاده می شود.

درصد سیلیس در ماسه سیلیس چقدر است؟

استخراج ماسه سیلیس از ماسه سر با فرآیند جداسازی فیزیکی انجام می شود. تجزیه و تحلیل شیمیایی ماسه استخراج شده توسط آنالیز XRF انجام می شود و نتیجه نشان می دهد که ماسه استخراج شده حاوی 85.9 درصد سیلیس است.

 

سیلیکا ساند یا سند چیست؟

شن و ماسه سیلیس در واقع یک ماده دانه ای است. حاوی کوارتز و مقادیر بسیار کمی زغال سنگ و خاک رس است. گاهی اوقات مواد معدنی در آن وجود دارد. مردم به آن شن کوارتز نیز می گویند. از همه مهمتر شن و ماسه صنعتی است. کوارتز به مرور زمان به دلیل تأثیر آب و باد به تدریج به ماسه سیلیس تبدیل می شود.

 

 

شن و ماسه سیلیس یا ماسه صنعتی

وقتی به تدریج به دانه های ریز تبدیل شد، باید از آن استفاده کنید. شن و ماسه سیلیس یا ماسه صنعتی در واقع نوعی محصول شن و ماسه سیلیسی با درجه خلوص بالا می باشد. اما در واقع اندازه آن کنترل مواد است. مثل سنگریزه های بتن و آسفالت معمولی نیست.

 

 

منابع سیلیکا ساند یا سند

علامت شیمیایی سیلیس SiO2 است. این در واقع گروهی از مواد معدنی است که مخلوطی از سیلیکون و اکسیژن است. اغلب در حالت کریستالی قرار می گیرد. به دلیل هوازدگی، فسیل شدن پلانکتون اتفاق می افتد و منجر به کریستال شدن SiO2 می شود.

 

 

 

معادن خاک و ماسه سیلیس

شن و ماسه سیلیس در کجا یافت می شود: این ماسه ها در معادن اکثر مناطق جهان یافت می شوند. از سختی بالایی برخوردار است. کریستال شن و ماسه سیلیس خوب بیشتر به نسبت سختی، نسبت سیلیس و ساختار شیمیایی معادن بستگی دارد. ماسه سیلیس بیشتر به صورت تر و خشک در صنعت استفاده می شود. منابع شن و ماسه سیلیس دارای تنوع زیادی است. اینها به رنگ زرد، بژ و سفید هستند.

 

 

شن و ماسه سیلیس برای چه استفاده می شود؟

شما می توانید از شن و ماسه سیلیکا در بسیاری از بخش ها استفاده کنید و آن هم به روشی بسیار غیرقابل توصیف. معمولاً به عنوان ماده اولیه در بیشتر صنایع ساختمانی استفاده می شود. هم به صورت خشک و هم مرطوب قابل استفاده است. گاهی اوقات از آن به عنوان ماسه فیلتراسیون، ماسه قالب گیری و در تولید شیشه استفاده می شود.

 

 

جریان سیلیس

جریان ها عمده ترین زمینه هایی هستند که ما شاهد استفاده از ماسه سیلیس هستیم:اگر به کاربردهای صنعتی و تولیدی فکر می کنید، ذخایر محصولات سیلیکا با حداقل 95 درصد SiO2 ترجیح داده می شوند. سیلیس نقطه ذوب بالایی دارد. سخت است. SiO2 برای استحکام شن و ماسه صنعتی استفاده می شود. در هر بخش صنعتی، ماسه سیلیس یک عنصر بسیار مهم است.

 

 

خاک سیلیس چه کاربردی دارد؟

  • برای شیشه سازی
  • ریخته گری فلزات
  • تولید فلز
  • ساخت و ساز
  • رنگ و پوشش
  • فیلتراسیون و تولید آب
  • بازیابی نفت و گاز

 

 

دو نوع سیلیس پر ارزش کدام است؟

سیلیس به دو گروه اصلی سیلیس کریستالی و سیلیس آمورف (سیلیس غیر کریستالی) تقسیم می شود. رایج ترین نوع سیلیس کریستالی کوارتز است. انواع دیگری نیز وجود دارد، اما کمتر رایج هستند. ترکیبات سیلیس در سراسر محیط در سنگ ها، ماسه، خاک رس، خاک، هوا و آب یافت می شوند.

 

 

چند نوع شن و ماسه سیلیس وجود دارد؟

دی اکسید سیلیکون (SiO2) یک ترکیب طبیعی از سیلیکون و اکسیژن است. این ترکیب اولیه موجود در ماسه سیلیس است که در سه نوع کریستالی اصلی شامل کوارتز، تری دیمیت و کریستوبالیت وجود دارد.

 

 

کدام خاک سیلیس دارد؟

خاک‌های سیلیسی از سنگ‌هایی تشکیل می‌شوند که سیلیس (SiO2) را به‌عنوان ماده اصلی تشکیل می‌دهند. ماده اصلی خاک های سیلیسی ممکن است شامل ماسه های کوارتز، چرت، کوارتزیت، صخره های کوارتز، گرانیت، ریولیت، آدملیت، دلنیت، ماسه سنگ کوارتز، سیلت سنگ کوارتز، توف سیلیسی و غیره باشد.

آیا ماسه سیلیس آب را جذب می کند؟ ماسه سیلیس چیست؟

آیا ماسه سیلیس رطوبت را جذب می کند؟ برخی از ماسه های سیلیسی رطوبت را بهتر از بقیه جذب می کنند. ماسه سیلیس اقتصادی ما دارای دانه های گرد است که در طول ماه های زمستان بیشتر مستعد نگه داشتن آب هستند. بنابراین، این نوع شن و ماسه بیشتر برای مناطق با زهکشی آزاد مناسب است.

چگونه ماسه سیلیس درست می کنید؟

چگونه در آزمایشگاه شن خالص (دی اکسید سیلیکون) درست کنیم 5 میلی لیتر محلول سیلیکات سدیم و 5 میلی لیتر آب را با هم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه، از یک همزن شیشه ای استفاده کنید تا 3.5 گرم بی سولفات سدیم را در 10 میلی لیتر آب مخلوط کنید. به هم زدن ادامه دهید تا بی سولفات سدیم حل شود. دو محلول را با هم مخلوط کنید.

 

چه مقدار سیلیس در خاک وجود دارد؟

نزدیک به 27 درصد سیلیس در خاک وجود دارد. سیلیس یک اکسید سیلیکون است که در طبیعت به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده ماسه در بسیاری از نقاط جهان و به صورت کوارتز و همچنین در موجودات زنده مختلف یافت می شود. 10 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد.

 

 

 

قیمت سیلیس

این شرکت علی رغم بالا و پایین شدن نرخ ارز به دلیل میل به افزایش تولید ، جهش تولید و رونق تولید پایین ترین نرخ بازار را در نظر گرفته است که این نکته بسیار حائز اهمیتی است.برای استعلام قیمت هرنوع سسیلیس و فرآورده با ما در تماس باشید   تلفن :۰۸۱۳۲۳۱۳۵۴۰

 

 

 

5/5 - (16 امتیاز)