سیلیس – سیلیس چیست – خرید سیلیس

سیلیس – سیلیس چیست – خرید سیلیس -تمام هیاهوی یک سایت ساختمانی تمایل به ایجاد ابرهایی از غبار دارد. اما این گرد و غبار فقط گرد و غبار نیست – این یک دسته از ذرات ریز بلورین سیلیس است که تهدیدی جدی برای همه افراد در معرض خطر محسوب می شود. برای رسیدگی به ماهیت حیاتی این مسئله ، به ویژه در سایتهایی که قرار گرفتن در معرض سیلیس زیاد است ، اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای (OSHA) قانون نهایی را در سال 2016 منتشر کرد که محدودیت های مربوط به کارگران سیلیس را که در معرض کار هستند ، تشدید می کند .

سیلیس - سیلیس چیست - خرید سیلیس

.

سیلیس چیست؟

دی اکسید سیلیسیم (SiO2) ، همچنین به عنوان سیلیس شناخته می شود ، یک ترکیب طبیعی است که از دو ماده فراوان زمین ساخته شده است: سیلیسیم (Si) و اکسیژن (O2).دی اکسید سیلیکون اغلب به شکل کوارتز شناخته می شود. به طور طبیعی در آب ، گیاهان ، حیوانات و زمین یافت می شود. پوسته زمین 59 درصد سیلیس است. بیش از 95 درصد از سنگهای شناخته شده روی کره زمین را تشکیل می دهد. وقتی در ساحل می نشینید ، این دی اکسید سیلیکون به شکل شن است که بین انگشتان پا قرار می گیرد.حتی به طور طبیعی در بافت های بدن انسان یافت می شود. اگرچه مشخص نیست چه نقشی ایفا می کند ، اما تصور می شود که یک ماده مغذی ضروری است که بدن ما نیاز دارد

 

کارفرمایان و صاحبین کارخانه های سیلیس باید بدانند

برای کاهش در معرض قرار گرفتن خطرات سیلیس ، کارفرمایان باید بدانند که سیلیس کریستالی چیست ، چه کسی در معرض خطر قرار گرفتن است و چه عواملی در نتیجه میزان زیاد قرار گرفتن در معرض آن است.

سیلیس کریستالی چیست؟

سیلیس بلوری ، که به آن کوارتز نیز گفته می شود ، یک ماده معدنی رایج است. این ماده در خاک ، شن ، گرانیت ، بتن ، سنگ و بسیاری از مواد دیگر یافت می شود. برش ، خرد کردن ، سنگ زنی و سوراخکاری این مواد گرد و غبار زیادی ایجاد می کند که حاوی ذرات ریز بلورین سیلیس است. این گرد و غبار سیلیس موجود در هوا می تواند به راحتی تنفس شود و باعث ایجاد سلامتی عمده برای کارگران در معرض خطر می شود.

خطر قرار گرفتن در معرض سیلیس کریستالی چیست؟

سیلیس بلورین به عنوان یک ماده سرطانزا در ریه انسان طبقه بندی شده است و می تواند باعث بیماری جدی ریه و سرطان ریه شود. فقط مقدار بسیار کمی از گرد و غبار سیلیس قابل تنفس برای ایجاد خطر سلامتی لازم است.

 

استخراج ناصحیح باعث بیماری می شود

یکی از اثرات خطرناک قرار گرفتن در معرض سیلیس ، بیماری به نام سیلیکوز است که تنها پس از چند ماه در معرض زیاد می تواند به آن مبتلا شود. سیلیکوز وقتی رخ می دهد که گرد و غبار سیلیس وارد ریه ها شود و باعث ایجاد بافت اسکار شود ، توانایی ریه ها را برای گرفتن اکسیژن کاهش دهد. هیچ درمانی برای سیلیکوز وجود ندارد و موارد ممکن است ناتوان کننده و یا حتی کشنده باشند.

چه کسی در معرض کریستال قرار گرفتن در معرض سیلیس قرار دارد؟

سالانه تقریباً دو میلیون کارگر آمریکایی در معرض خطر قرار گرفتن در معرض سیلیس قرار دارند. این شامل کارکنانی است که در ساخت و ساز ، دریانوردی ، تولید و شکستگی هیدرولیک کار می کنند. بیش از 100000 نفر از این کارگران بر اساس مسئولیتهای شغلی خود در معرض خطر قرار گرفتن در معرض خطر قرار دارند.

 

خطرات در شغلهای مختلف:

  • انفجار ساینده
  • کار ریخته گری
  • سنگ بری
  • حفاری سنگ
  • کار معدن
  • تونل زدن

 

اقدامات ضروری برای کارکنان

  • اگر کارمندان شما در معرض کریستالی قرار گرفتن در معرض سیلیس هستند ، رعایت استانداردهای نظارتی مورد نیاز OSHA ضروری است. Concentra می تواند ابزار مورد نیاز شما را برای دستیابی به این استانداردها فراهم کند ، مانند آزمایشات تنفس تنفسی که ما در همه مراکز کشور ارائه می دهیم.
  • برای اعزام کارمندان خود برای انجام تست تناسب تنفس و ارزیابی ترخیص کالا از گمرک ، که شامل بازبینی پرسشنامه ارزیابی پزشکی مورد نیاز OSHA است ، با مرکز محلی خود تماس بگیرید یا امروز برای حساب Concentra ثبت نام کنید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مدیریت قرار گرفتن در معرض سیلیس و همچنین برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد چگونگی ایمن و سالم نگه داشتن نیروی کار خود ، با یک نماینده بهداشت کار Concentra تماس بگیرید.

 

 

 

5/5 - (24 امتیاز)