فروش عمده سیلیس یا سنگ آکواریم

فروش عمده سیلیس یا سنگ آکواریم – شن و ماسه یا سیلیس آکواریوم از جمله مواد معدنی مرغوب هستند که در طبیعت یافت می شوند . صیغلی بودن و عدم رسوبات در آب یکی دیگر از خصوصیات این نوع سنگ ریزه هستند.جدا سازی و انتخاب سنگ مادر در این نوع محصول بسیار مشکل است ولی برای ما بسیار با اهمیت است به این دلیل که استفاده از سنگها شیمیایی می تواند بر مرگ و میر ماهی ها تاثیر داشته باشد . همچنین اینگونه سنگها و یا سیلیسهای پر ارزش در کنار گلدانها و پای درختان هم مورد استفاده قرار می گیرند.

سیلیس در آکواریوم چه می کند؟

مزایای سیلیس در مخزن شما سلامت و رشد موجوداتی مانند اسفنج ها، نرم تنان و دیاتوم ها را بهبود می بخشد. دیاتومها را تحریک می کند که خوراک زنده هستند که سلامت و رشد زئوپلانکتون ها را ارتقا می دهند. در حالی که دیاتوم ها در حال رشد هستند، از مواد مغذی استفاده می کنند که در غیر این صورت ممکن است باعث رشد انواع دیگر جلبک ها شود.

 

 

آیا ماسه سیلیس برای آکواریوم خوب است؟

شن و ماسه سیلیکا بی اثر است، به این معنی که بر pH یا شیمی آب آکواریوم شما تأثیر منفی نمی گذارد و برای حذف هر گونه آلودگی ناخواسته از قبل شسته شده است. بدون رنگ و گرد و غبار، می توان آن را مستقیماً از کیسه استفاده کرد، اگرچه توصیه می کنیم قبل از استفاده کاملاً آبکشی کنید.

 

 

آیا سیلیکات برای ماهی مضر است؟

سیلیکات برای ماهی ها و بی مهرگان غیر سمی است، اما به طور ایده آل زیر 1 میلی گرم در لیتر نگهداری می شود تا جلبک های دیاتومه را به حداقل برساند. در آب شیرین، سیلیکات حیاتی نیست. معمولاً غلظت سیلیکات آب شیرین در محدوده 4 تا 20 میلی گرم در لیتر است. MultiTest™ Silicate سیلیکات ها را تا کمتر از 0.5 میلی گرم در لیتر در آب های دریایی یا شیرین اندازه گیری می کند.

 

 

علت وجود سیلیس بالا در آکواریوم چیست؟

سیلیکات یا اسید سیلیسیک می تواند از منابع زیادی به آکواریوم شما نفوذ کند. آب لوله کشی شما می تواند حاوی این مواد شیمیایی یا ترکیباتی باشد که از این عناصر تشکیل شده و بعداً تجزیه می شوند. برخی از بسترها، عمدتاً ماسه سیلیسی، می توانند به سرعت حل شوند و سیلیکات ها را در آب خارج کنند.

 

 

چگونه سیلیس موجود در آب را کنترل می کنید؟

رایج ترین و موثرترین روش برای حذف سیلیس دانه ای از آب دیگ، نرم کردن آهک است. این فرآیند شامل افزودن آهک، همچنین به عنوان هیدروکسید کلسیم، به آب است. آهک مانند یک نرم کننده آب برای سیلیس عمل می کند و باعث رسوب کلسیم و منیزیم – ذراتی که باعث سختی می شوند – می شود.

 

 

آیا ماسه آکواریومی PH را افزایش می دهد؟

متأسفانه شن و ماسه ای که در سواحل جمع می شود معمولاً کیفیت بسیار بدی دارد (آلوده، کثیف، اجزای شیمیایی ناخواسته بیش از حد، دانه های صدفی بیش از حد، مرجان های خرد شده، کمبود باکتری های مفید و غیره). PH آب شما را به راحتی بالا می برد. حتی در برخی موارد، برداشتن شن و ماسه از سواحل غیرقانونی است!

 

 

آیا شن آکواریوم سیلیس دارد؟

شن یکی دیگر از اجزای آکواریوم است که با سیلیکات ها گیر می کند. می توانید سیلیس را از سطح شن با جاروبرقی جدا کنید. شیلنگ جاروبرقی را بردارید و آن را محکم روی کف بستر فشار دهید. خلاء سیلیس را از شن از طریق شلنگ خود می مکد.

 

لینکهای سریع ممتاز سیلیس:

5/5 - (17 امتیاز)