اثرات سیلیس بلورین روی سلامتی

اثرات سیلیس بلورین روی سلامتی – سیلیس کریستالی ماده ای است که نگران کننده سلامتی انسان است. ذرات سیلیس به اندازه گرد و غبار ، که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند ، در طی فعالیت های مختلفی تولید می شوند و می توانند در بدن جایی که به عمق ریه ها می رسند ، دمیده شوند. پس از ورود به ریه ها ، این ذرات می توانند سرفه شوند ، یا از طریق جریان خون از ریه ها به سایر اندام های بدن منتقل شوند یا در ریه ها گیر کنند. تنفس سیلیس متبلور در طی سالیان متمادی دلیل شناخته شده ای از مشکلات سلامتی است.

اثرات سیلیس بلورین روی سلامتی

ساختار سیلیس

سیلیس یک ماده “بلوک ساختمانی” است که سنگ ، خاک ، شن و سایر قسمتهای زمین را تشکیل می دهد. مقدار زیادی از زمین از سیلیس تشکیل شده است. سیلیس یا در یک ساختار بلوری یا آمورف وجود دارد. طی سالهای متمادی ، سیلیس در خاک به دلیل گرما و فشار طبیعی می تواند به سیلیس بلوری تبدیل شود. سیلیس کریستالی بسیار معمول در سراسر غرب میانه یافت می شود ، و برای سلامتی انسان سمی تر از سیلیس آمورف است.

 

سیلیس صنعتی و تجاری

بسیاری از فرآیندهای صنعتی و تجاری به سیلیس کریستالی نیاز دارند. برخی از موارد قابل توجه در استفاده از سیلیس کریستالی شامل :

  1. شیشه سازی 
  2. راه سازی
  3. قالب گیری فلزات و ریخته گری ها
  4. شکستگی هیدرولیک یا “شکستن”
  5. برای تولید روغن و گاز 
  6. فیلتراسیون آب و حتی الکترونیک است

 

 

خطرات شغلی سیلیس

سیلیس کریستالی می تواند از طریق برش ، آسیاب ، حفاری ، خرد کردن ، سنباده زدن یا از بین بردن مواد مختلف به هوا منتقل شود. سیلیس یک خطر شغلی شناخته شده است و همچنین اخیراً از نظر غلظت محیطی نزدیک معادن شن و ماسه سیلیس و پایانه های حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفته است.

 

ما در اینستاگرام   | گفتگو و مشاوره واتساپی  | تماس مستقیم تلفنی  | تماس با ما

 

5/5 - (30 امتیاز)